2013. szeptember 13., péntek

002. Az internet segítségével megismerkedünk Aberrel

Nem elég, hogy egy olyan helyet választottam magamnak továbbtanulás céljából, ami a semmi közepén található, ez egyben egy olyan hely is, aminek kimondhatatlan/leírhatatlan neve van. Aberystwyth. 
Tudom, a helyzet rossz, de lehetne rosszabb is, ha az egyetem Llanhyfryddawelllehynafolybarcudprindanfygythiadtrienusyrhafnauole-ban lenne. Mielőtt azt hinnétek, ezt a szót most találtam ki, random billentyűk lenyomogatásával, el kell keserítselek titeket. Ez egy létező walesi falu neve, és még csak nem is a leghosszabb. 



A lusta diákok kedvenc odala, a Wikipedia szerint Aberystwyth történelmi piacváros, kedvelt üdölőhely, és 1872-től (az egyetem megalapításától kezdve) fontos oktatási központ is Walesben. Magyarra fordítva, egy egyetemi városról beszélünk, ami tele van pubokkal.
A 2001 népszámlálás szerint 15,935-en laknak ott, gondolom nem számítva az egyetemistákat, és a lakosok 39%-a tud beszélni vagy írni velsziül, ami magasabb az országos átlagnál. A harmadik egyetemi évem végére szeretnék én is valamennyit makogni velsziül. Ki ne akarna megtanulni egy olyan nyelvet, amiben olyan hosszú szavak léteznek, mint a fenti példa?
Erősen kétlem, hogy a történelem bárkit érdekelne, de amennyiben mégis, a Wikipedia ugyanúgy a rendelkezésetekre áll mint az enyémre. 
Maga az egyetem 2006-ban ötödik, 2007-ben pedig tizedik lett a felsőoktatási intézmények között, egy diákok körében végzett felmérés szerint. Mármint, az egész Egyesült Királyságon belül, ami szerintem szép eredmény, bár kíváncsi lennék, hogy sikerült egy év alatt öt helyet rontaniuk. Biztos Oxfordban olcsóbb a bulikban a sör.*
Ó, és nem mellesleg egy ideig a városban tanult Károly herceg is. Talán egy nap szeretne visszalátogatni oda, talán Harry-vel az oldalán, aki talán azonnal meglát és belém szeret, a blog címe pedig lehet Not your average princess.

Egészen biztos vagyok benne, hogy mikor ott leszek már sokkal érdekesebb dolgokról tudok írni nektek, épp ezért ez a rövidke bejegyzést be is fejezném pár képpel, szintén nem én készítettem, de kicsit talán megmutatják a hely hangulatát:









Az utolsón az egyetem egyik épülete, az old college található. Nem hiszem, hogy nekem lesznek ott óráim, de párszor biztos ellátogatok majd oda. 
El sem hiszem, hogy hamarosan már saját képekkel tudok jelentkezni. (Bár azok biztos nem lesznek ilyen szépek.)





*a blog írója természetesen tisztában van vele, hogy a sör ára önmagában nem minősít egy egyetemet, de valljuk be, egyetemistáknak ez is fontos szempont lehet

3 megjegyzés:

  1. :) Akkor Amerikában maradtak 'alkoholmentes üdítőitalok'?:)

    VálaszTörlés
  2. Névtelen15/9/13

    Jó utazást holnapra!

    VálaszTörlés
  3. Szia Bebe!

    Kíváncsian várom, hogy miként alakul az életed ott a szigetországban és milyen lesz a suli. Jól tetted, hogy belevágtál. Mekkora queen leszel, amikor elvégzed!
    Nem néztem utána még, de nem igazán akarom elhinni hogy tényleg létezik ilyen hosszú nevű helység. De most lecsekkolom... :-)

    VálaszTörlés